2013. május 10., péntek

Ahoj

...Ahoj, azaz szia csehül :) Prága csodás mesevilága, ahova most invitállak. A hotelt elhagyva első utunk az Óvárosba vezetett. Az útikönyvecskémet követve, és a kis térképemet, amin be voltak jelölve a megfelelő tömegközlekedési eszközök, elég gyorsan megérkeztünk az ulticélunkhoz. Egyébként, szinte mindenhova metróval mentünk, mert a nagyobb távok azzal gyorsan áthidalhatóak, utána pedig már csak a séta. A könyvben úgy kb. a 2,5 órás sétautat választottam ki, de abban, benne van több nevezetesség is.

Első állomás, az óvárosi tér. Valóban csodálatos, és lenyűgöző látvány tárul eléd, amikor odaérsz. Először mikor leszálltuk a metróról és kikötöttünk a felszínen, nem gondolkodtunk, hogy vajon merre menjünk a megérzéseinkre hagyatkoztunk. Kicsit olyan volt az odavezető út, mint nálunk a Deák tér csak itt egész végig kirakodó árusok, házi sajtok, ételkülönlegességek a bódékban, és persze sörök. Apró csecsebecsék, emléktárgyak. Hangulatos utcák egymás utánja. Mi a tömeget követtük, akik tökéletesen irányítottak bennünket. Valóban a főtéren voltunk.



Ha egyszer ott leszel, vagy már voltál ott, akkor pár percig nem kapsz levegőt. Hatalmas, mindenfelé csodálatos épületegyüttesek. Tornyok, szobor, és hatalmas tömeg . Nekem meg kellett állnom, hogy felfogjam hol is vagyok. Komolyan mondom megszédített a látvány. Körbeforogtam és mindenhol csodásabbnál csodásabb épületek. Mindegyikről tudni akartam mi a története és pontosan mi is az.

Volt egy kis hanganyagos segítségem is, a mobilomra letöltöttük a magyar nyelvű útikalauzt is, mondom profin felkészültem . Ott egy férfi hang mondta nem csak, hogy mit látok ha jobbra vagy balra fordulok, hanem azt is, hogyan épült, mikor és ha volt érdekes történet, akkor azt is. Például az első amin elcsodálkoztam és magam sem értettem, hogy akkor ez az épület igazából hogy is van az ez volt: a Tyn templom. A kép magáért beszél, az épület is, de nehéz ezt elmagyarázni. A város ezen részében egyszerre megtalálhatóak a reneszánsz, gótikus és barokk stílusban épült épületek.

De miért is láttok a képen ilyen furcsa májusfához hasonló húsvéti fát? Mert éppen húsvét után mentünk, és úgy látszik a csehek így ünnepelnek. Majd lesz egy óriás tojás is, amit kiállítottak a a téren. De vissza a nevezetességekhez. Azt fontos tudni, nem nagyon lehet tűsarokban, vagy magassarkúban közlekedni, mert mint említettem itt szinte mindenhol macskakő van. De gondolom senki nem megy kirándulni alkalmi cipőben :).

Szóval a kedvencem: az óra. Elképesztő. Hogy őszinte legyek, nem tudtam, hogy ott találjuk meg ahol éppen állunk, csak egy kicsit kell tovább sétáljunk. De már éppen háromnegyed 12 volt és feltűnt , hogy hatalmas tömeg kezd összeverődni egy kicsit odébb. Javasoltam nézzünk el oda, aztán gyorsan fellapoztam a könyvet, és lám mit találtam: A tér leglátogatottabb és egyik legkedveltebb látnivalója a városháza mellett lévő csillagászati óra. Az óra legrégebbi része még 1410-ből való. Különlegessége, hogy minden egész órában életre kel de, szó szerint. Harangoznak, a tetején pedig egy ember mindig fújja a harsonát. Az óra több mindent mutat egyszerre a csillagjegyeket, a nap és hold állását, és a pontos időt.

A bábuk életre kelnek, Apostolok és a csontváz, a halál figurája minden egyes bábu mozog ezzel is jelezve az idő múlását. Érdekes jelenség, de ahogy az óra tervezőjének az élete is. Majd ezt is elmesélem, ha valakit érdekel :) . Egyébként hasonló óraszerkezetet itt Magyarországon is találni pl.: Székesfehérváron, ahol ugyan csak minden páros órában, de szintén bábok kelnek életre és harangok jelzik az időt. Javaslom azt is megnézni.

Kissé kiszáradtunk a sétában, egyébként kimerítő, annyit utána olvasni, meg figyelni,állni egy helyben negyedórát, hogy láthassuk a pár perces mutatványt, ami hatalmas élmény. De megéri. Körülöttünk mindenhol embertömeg. Szerelmes párok, idősek, fiatalok és ugyan úgy kíváncsiak erre a nevezetességre, mint mi. Ha ott élnék, akkor is simán megnézném gyakrabban is...

De a többi látnivalót kicsit később, addig is jó szórakozást


















 Utazz velem a facebookon is !
Facebook oldalam: PublicÁlom










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése