2013. május 8., szerda

Arany város


Prága …ahogy a csehek mondanák: Praha

A tornyok városa. Körös körül mindenfelé különbnél különb tornyok magasodnak az
ég felé. A város maga olyan, mint egy múzeum. Bárhova lépsz, bárhova mész műemlékekbe, csodás épületekbe botlasz. Macskaköves út, árkádok, és nyugalom.

A párommal tavaly áprilisban látogattunk el 3 napra Csehország fővárosába, Prágába. Busszal utaztunk 6 órás volt az utazás és elég kalandos., szóval ott akkor megfogadtuk, hogy ha tehetjük a jövőben kerüljük a buszos utazásokat. Már eleve a reggeli indulás érdekes volt, hiszen a sofőr elfelejtett megérkezni időben , így egy órával később érkeztünk meg Prágába.

A buszpályaudvaron kiszálltunk megbeszéltük, hogy 3 nap múlva ugyanitt x időben indulunk. Aki itt lesz jön, aki nem az marad. J Én azért, mielőtt elindultunk jól felkészültem a várostörténetből és a nevezetességekből. Biztos, ami biztos. Egyik barátnőm, akit még a főiskolás éveim alatt ismertem meg kölcsön adta a Prága útikönyvét, ami nagy hasznunkra vált. Még az utazás előtt kiválasztottam, hogy a város mely negyedeibe szeretnénk eljutni. Azt is tudtuk, hogy többnyire sétálni szeretnénk és kipróbálni a cseh söröket. Bár én nem vagyok nagy sörös, a cseh sör valóban kiváló. Nekem főleg a barna sör jön be J 


De vissza a városra.
 
Közlekedés: 3-om metró vonala van, akárcsak Budapestnek. Elvileg könnyen eljutunk bárhova. Az első célállomás a szálloda volt. Kifogott rajtunk, mert a furcsa kiejtésű hasonló hangzású állomások összekevertek minket. Sikerült pont az ellenkező irányba felszállni a buszra. Előny: a tömegközlekedési eszköz Prágában tiszta. Nincs tele ellenőrrel, mégis mindenkinek van jegye vagy bérlete. Van hely a buszokon, nincs tömegnyomor. Az emberek kedvesek és segítőkészek. 



Szóval véletlennek köszönhetően Prága külvárosi negyedében kötöttünk ki, semmi különös nem volt benne. Csupa aszfalt, emberek, gyárak, épületek szürkeség mindenhol. De no panic- azonnal segítséget kértünk egy helyi fiataltól, aki tudott angolul, és annyira kedves volt, hogy felhívta a testvérét és megkérte tervezze meg, hogyan jutunk el a hotelünkbe onnan, ahol éppen vagyunk. Majd visszaszálltunk a buszra, amivel utaztunk félórát és visszamentünk egészen a kiindulópontig. Ott felszálltunk a megadott metróra, és onnan egy hatalmas pláza melletti buszmegállóban átszálltuk a megfelelő buszra. 



Onnan pedig pillanatok alatt a négycsillagos hotelben voltunk. Ahol ámultunk bámultunk, valóban csodás volt a Hotel. Top Hotel Praha****. Saját buszmegállóval rendelkezik. Hangulatos bejáró, szökőkút kívül, belül. De a szállodáról majd legközelebb.






A városi sétánk során, furcsa de úgy éreztem magam mintha már jártam volna ott. Kellemes és különös nyugodtság fogott el. Nem aggódtam, azt éreztem, nem tudunk eltévedni. Azért persze az útikönyv mindig a táskámban volt. Miket néztünk meg?

Nevezetességek:

  • Óváros
  • Zsidóváros
  • Újváros
  • Hradzsin- tulajdonképpeni várnegyed
  • Kisoldal – az Óvárossal szemben fekszik, a Moldva túl partján. A híres Károly hídon juthatunk át oda leggyorsabban J





Hamarosan folytatom a városnegyedek leírásával, és a kis kalandozásokkal és még több képpel. 
Addig is: Utazz velem a facebookon is!
Facebook oldalam: PublicÁlom





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése